روغن بنفشه و درمان ضربه مغزی

روغن بنفشه :
ضربه‌مغزی که گاهی در اثر تصادف و گاهی سقوط و امثال این‌ها اتفاق می‌افتد، در طب امروزی درمان خاصی ندارد و تنها با استراحت و ترمیم خود بدن درمان صورت می‌گیرد ولی در طب اسلامی درمان عاجل و مؤثر وجود دارد و آن روغن بنفشه است.

برای استفاده باید هر شب در هر بینی دو قطره ریخته شود و این کار تکرار شود، بسیار تجربه‌شده که افرادی در اثر ضربه‌مغزی به کما رفتند و با این روش خیلی زود چشم باز کردند و درمان شدند.

روغن بنفشه درمان انواع سردرد و میگرن:
. یکی از درمان های سردرد در طب اسلامی استفاده از روغن بنفشه پایه کنجد است، ازآنجا که روغن کنجد خود داروی سردرد است و روغن بنفشه هم داروی سردرد است، اگر روغن بنفشه پایه کنجد باشد از دو جهت برای درمان سردرد مفید خواهد بود.

درمان فوری تب با روغن بنفشه:

این روش بهترین درمان و درمان فوری تب است، حتی سخت‌ترین حالت تب که بیمار تبش مقاوم است و درمان نمی‌شود؛ و درمان این است که کاسنی تازه را بگیرید و له کنید، و روغن بنفشه پایه زیتون روی آن بریزید و با آن مخلوط کنید، و روی پیشانی بیمار بمالید، در کمتر از پنج دقیقه تبش تسکین می‌یابد، اگر کاسنی تازه نباشد، کاسنی خشک را آسیاب کنید و با روغن بنفشه پایه زیتون مخلوط کنید و روی پیشانی بیمار بمالید، البته کاسنی تازه باشد بهتر است و اثرش بیشتر است، نکته دیگر اینکه کاسنی را چه تازه و چه خشک باشد نباید شست، چون یک قطره از بهشت هر روز صبح بر برگ آن می‌ریزد و آن قطره درمان است، حتی مصرف کردن و خوردن آن نیز باید بدون شستن باشد، این دارو علاوه بر تب برای میگرن هم مفید است، کسانی که مبتلا به میگرن هستند و همیشه از مسکن استفاده می‌کنند بهتر است به جای قرص‌های شیمیایی که ضرر دارد از این روش استفاده کنند.

درمان ضعف مغز ذهن و فراموشی با روغن بنفشه:

ضعف مغز، ذهن و فراموشی

نکاتی درباره روغن بنفشه

درباره روغن بنفشه نکاتی وجود دارد یکی اینکه بهترین بنفشه، بنفشه خراسان است، امام صادق (ع) به اهل خراسان می‌فرمایند که: «ما یأتینا من ناحیتکم شئ أحب إلینا من البنفسج»[2] یعنی «از ناحیه شما چیزی به ما نرسیده که از بنفشه بیشتر دوست داشته باشم.» بنفشه خراسان کم است و در درجه دوم بنفشه شمال است.

نکته دوم روش درست کردن روغن بنفشه

متأسفانه روغن بنفشه‌ای که در بازار موجود است یا تقلبی است یا کیفیت آن پایین است ازاین‌رو اگر از آن‌ها استفاده کنید ممکن است اثر نکند و بهتر است که خودتان آن را درست کنید، برای تهیه روغن بنفشه، بنفشه را در ظرفی (ترجیحاً) شیشه‌ای قرار دهید و روی آن روغن کنجد ریخته تا جایی که روی گل‌ها برسد، یک ماه آن را بگذارید، می‌توان آن را پشت شیشه در معرض نور (غیرمستقیم) آفتاب قرار داد و هرچند روز آن را تکان داد تا مواد آن خوب جابجا شود، پس از یک ماه می‌توان روغن را صاف کرد و اگر بخواهیم روغن بهتری داشته باشیم باید دوباره در آن گل بریزیم و یک ماه بگذاریم و اگر ده ماه این کار را انجام دهیم روغن بنفشه به‌دست‌آمده بسیار عالی و مؤثر در درمان انواع بیماری‌ها است. بهتر است در تهیه روغن بنفشه از گل نیمه‌خشک استفاده شود و بدون ساقه باشد زیرا اگر تر باشد کپک می‌زند و اگر خشک باشد مواد آن دیر جذب می‌شود، دقت شود که از آتش (حرارت) و نور مستقیم آفتاب نباید استفاده کرد. روغن بنفشه علاوه بر سردرد برای سینوزیت و آسیب مغز (ضربه‌مغزی) درمان است.

است، اگر گل بنفشه قبل از اینکه کاملاً خشک شود و به حالت نیمه‌خشک در روغن ریخته شود اثرش بیشتر است، همچنین اگر گل را نیم کوب کنند بهتر است و حجم آن کم می‌شود، اگر هرماه گل‌ها عوض شود تا ده ماه این روغن بنفشه واقعاً معجزه خواهد بود، البته حداقل دو ماه باید گل بنفشه در روغن ریخته شود.

روش تهیه به‌طورکلی چنین است که گل را در ظرفی شیشه‌ای ریخته سپس روغن‌زیتون یا روغن کنجد روی آن می‌ریزیم تا روغن روی گل‌ها برسد و در ظرف را محکم می‌بندیم و می‌توان پشت شیشه را در معرض نور غیرمستقیم آفتاب قرار داد و هر دو سه روز شیشه را خوب تکان می‌دهیم تا مواد گل‌ها خوب وارد روغن شود، بعد از یک ماه روغن بنفشه آماده است ولی بهتر است که هرماه روغن را صاف کنند و گل تازه در آن بریزند تا به ده ماه برسد یا حداقل دو ماه این کار را بکنند.

روغن بنفشه فواید بسیار دارد ازجمله جلوگیری از ریزش مو، سفید کردن پوست صورت، برطرف کردن کک‌ومک صورت، نرم کردن مو، اگر در بینی ریخته شود سبب ترمیم و تقویت مغز می‌شود، باعث زیادی عقل و قدرت درک می‌شود و برای سینوزیت، میگرن و سردرد بهترین درمان است

→ خواندن مطلب قبلی

علت ناکامی طب کلاسیک در درمان بیماری ها

خواندن مطلب بعدی ←

خواص گل ختمی برای موی سر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *