بوئیدن گل

تمیز کردن مجاری غذا مجاری تنفس وروده نیاز به تمیز کردن وخوشبو کردن دارند برای دهان که ممر غذا وهوا وخارج شدن هوا موقع صحبت کردند میتوان با مسواک زدن وخلال کردن تمیز وخوشبو کرد ولی راه دیگرش جویدن اذخر مکی ومالیدن وشستن دهان با سعد کوفی معطر.

واما برای مجاری تنفسی که اینها هم به مرور زمان بد بو میشود وبوی نا مطبوعی همراه با بازدم خارج میشود وممکن انسان خودش خبر نداشته باشد.

راه تمیز وخوشبو کردن یکی استنشاق یعنی اب کشیدن در بینی قبل از هر وضو ودیگری بو کردن عطر گل وریاحین یعنی گیاهن معطر.

البته بو کردن گل وریحان فوائد دیگری هم دارد مانند تقویت قلب چاق کننده باعث خوشی وعمل همبستر شدن را زیاد میکند.

در روایت از امام صادق ع در باره مشک فرمود: ما ان را می بوئیم وبهمین جهت معطر کردن سبیل مستحب شده وروایت شده که عطر در سبیل از اخلاق پیامبران است وکرامتی برای دو ملک .

ودر روایتی از امام صادق ع میفرمایند برای هر مرد دوست دارم هنگام بیدار شدن در شب اینکه مسواک بزند وعطر را بو کند زیرا فرشته میاد تا اینکه دهانش روی دهان انسان میگذارد وهر کلمه از قران از دهان ان مرد خارج میشود وارد درون فرشته میشود.

واما بوئیدن گیاهان معطر که در روایات از ان به ریاحین تعبیر میشود پیامبر فرمود اگر گیاه معطری برا شخص میارند پس او را بو کند وروی چشم خویش بگذارد زیرا گیاه معطر از بهشت است وهرگاه برای انسان گیاه معطر بیارند رد نکند.

گیاهان معطر هرچند متعدد وزیاد است ولی به بعض انها در روایات اشاره شده مانند مورد ،(اس) امام صادق ع میفرمایند گیاهان معطر بیست ویک نوع است که سید انها الاس یعنی مورد..

واز حضرت امیر نقل شده میفرمایند پیامبر خدا با دو دستشان به من گل محمدی هدیه دادند وقتی نزدیک بینی بردم فرمود این سید گیاهان معطر بهشت بعد از مورد.

ودر روایت دیگر میفرمایند کسی که میخواهد عطر من بشنود پس گل سرخ را بو کند.

ودر خصوص گل نرگس روایات فراوانی وارد شده وتاکید شده پیامبر اکرم ص میفرمایند گل نرگس را هر روز یکبار بو کنید هرچند هفته یکبار هرچند ماهی یک بار هر چند در عمر یکبار هر چند در سال یکبار زیرا در قلب انسان دانه از جنون جذام وپیسی وجود دارد که بو کردن گل نرگس ان را میکند.

امام رضا ع میفرمایند بو کردن گل نرگس به تاخیر نندازید زیرا جلوی سرما خوردگی در روزهای زمستان میگیرد..

وبرای خوشبو کردن مقعد شستن مقعد با سعد معطر سفارش شده است

→ خواندن مطلب قبلی

برخی از میوه های روایی و فواید آن‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

جنگ واکسن‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *