إنَّهُ ذُكِرَتِ اللُّحْمَانُ بَيْنَ يَدَيْ عُمَرَ فَقَالَ عُمَرُ إِنَّ أَطْيَبَ اللُّحْمَانِ لَحْمُ الدَّجَاجِ فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع كَلَّا إِنَّ ذَلِكَ خَنَازِيرُ الطَّيْرِ وَ إِنَّ أَطْيَبَ اللُّحْمَانِ لَحْمُ فَرْخٍ قَدْ نَهَضَ أَوْ كَادَ أَنْ يَنْهَضَ
نعمت بینایی نظر كن اى مفضّل به سوى اين حواس كه مخصوص شده است به آنها انسان در خلقت خود و شرف يافته به آنها بر غير خود چگونه «ديده ها» را در سر او
نگاه های عبادت نگاه به امیرالمومنین علیه السلام اَلنَّظَرُ إِلَى وَجْهِ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ نگاه به امام علی علیه السلام عبادت است. أمالی صدوق، ص 361 ۲. نگاه به آل محمد صلی الله علیه و آله وَ النَّظَرَ
از روایات مختلف بر می آید، انسان باید همه همت خود را در رعایت حفظ الصحه و اصول سلامتی بدن بنماید و در صورت ابتلا به مرض، تا جایی که می تواند از مصرف دارو،
بوئیدن گل در روایات تمیز کردن مجاری غذا مجاری تنفس وروده نیاز به تمیز کردن وخوشبو کردن دارند برای دهان که ممر غذا وهوا وخارج شدن هوا موقع صحبت کردند میتوان با مسواک زدن وخلال
در روایت است برتری نان جو بر بقیه نان ها مانند برتری اهل البیت علیهم السلام بر بقیه مردم است. پیامبران بر تناول کننده نان جو دعا کرده اند. پیامبران برای جو و تناول کننده
راهکارهای تقویت حافظه بر اساس روایات معصومین علیهم السلام . 1- عسل با کندر نر. 2- کرفس 3- کندر 4- خوردن مویز (کشکمش قرمز دارای هسته) 5- زنجبیلی که با عسل مربا شده است (برای
نظر شيخ صدوق در احاديث طبى : بزرگ محدثان شيعه ، محمد بن على بن بابويه قمى ، معروف به صدوق رحمة الله علیه احاديث طبى را به گونه اى ارزيابى مى كند که ملهم
پاسخی به تفسیر غلط روایت اُطْلُبُوا الْعلْمَ وَلَوْ بالصّين بايد گفت كه واژه علم در چنين رواياتي، مطلق نيست و «ال» در «العلم»، الف و لام جنس و استغراق كه به مفهوم هر علمي باشد،
انحصارعلم صحیح به معصومین علیهم السلام چند روايت که نشان می دهد علم حقيقي و منبع مشروع و انحصاري آن را خاندان وحي و اهل البيت و كساني كه حامل علوم آنها هستند: قالالصادق عليه