در مقابل ویروس کرونا چه کار باید کرد !

ترس، نگرانی و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل کاهش سیستم ایمنی انسان برای پیشگیری از بیماری‌های گوناگون و درمان آن‌ها است.

طبق پژوهش‌های انجام شده و تحقیقات میدانی، بیماری ویروسی با منشأ کرونا، طول مدت درمان و میزان مرگ و میر ناشی از آن نسبت به دیگر بیماری‌ها بسیار #کمتر است، اما وضعیت فعلی به هر دلیلی باعث اضطراب و نگرانی بسیاری از افراد و از بین رفتن امنیت روانی جامعه شده است.

آن‌چه ما در مواجهه حضوری با مردم و تماس‌های مکرر افراد با آن روبرو هستیم، فقط و فقط نگرانی و اضطراب مردم و احساس ناامنی روانی در جامعه بوده است و این ناشی از عوامل متعددی از جمله جریان رسانه‌ای و فضای مجازی حاکم بر جامعه است.

پس با توکل و استعانت از پروردگار متعال باید بر ترس عمومی ایجاد شده غلبه نمود تا این بیماری با عزم عمومی و توسط خود #مردم و با خواست ارادی آنان مهار گردد. بر اساس احساس وظیفه، جمعی از اساتید طب اسلامی، موارد #سهل و آسانی را جهت پیشگیری اولیه از ابتلاء به کرونا توصیه نموده‌اند:

۱. بدن خود را از سرمای محیط حفظ کنید.
۲. بینی خود را با استنشاق آب نمک طبیعی و چکاندن روغن بنفشه در آن پاک و تمیز نگه دارید.
۳. از مصرف نوشابه،‌ دوغ، ماست، غذاهای شب‌مانده، فست‌فودها، کنسروها و غذاهای‌صنعتیِ آماده و حاوی مواد افزودنی و اسانس دار پرهیز کنید.
۴. از پُرخوری اجتناب ورزید.
۵. صدقه دهید که در دفع این بلا موثر است.
۶. دعا، توسل و ذکر به ویژه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» در هر روز بسیار موثر و کمک کننده است.
۷. افراد مشکوک می‌توانند از سیب، سیر، پیاز، انار شیرین، سیاه دانه، جوشانده‌ی زنجبیل و شربت عسل و نمک طبیعی استفاده کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

کرونا و چند محاسبه ساده برای کاهش نگرانی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

وضعیت خطرناک بیماری درایران و جهان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *