ایرانیان در آخر الزمان

پاسخ :

امام باقر (ع) درباره نحوه ی قیام ایرانیان میفرمایند:
گوئى میبینم که قومى در مشرق خروج کرده‏اند و خواستار حقّ‏اند …. تا اینکه قیام نمایند و آن را به کسى باز ندهند مگر به صاحب شما، کشتگانشان شهیدند، بدانید اگر من خود آن را در مییافتم حتما خود را براى صاحب این امر نگاه مى‏داشتم»
(غیبت نعمانى- ترجمه غفارى، ص: ۳۸۳).

امام صادق (ع) هم میفرمایند : و پرچم ها را جز به دست صاحب الامر(عج) نمی دهند ، کشته هایشان شهید است ، اگر من آن روز را درک کنم ، جانم را برای صاحب این امر(عج) نگه می دارم‌. (غیبت نعمانی ص۱۴۵).

برخی محققین مانند علامه کورانی معتقدند بنابر این روایات که میفرمایند اگر آغاز این حرکت را درک میکردم خود را برای یاری امام زمان (عج) مهیا میکردم یعنی میان آغاز این انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) کمتر از عمر یک انسان به طول می انجامد (رجوع کنید به عصر ظهور ص ۲۵۴) و برخی معتقدند کمتر از نصف عمر یک انسان به طول می انجامد چرا که حضرات معصومین علیهم السلام در سن امامت این روایت را نقل کرده اند و عمری از این بزرگواران گذشته است.

امروز که بیش از نیم قرن از آغاز حرکت انقلاب از سال 42 میگذرد ، میتوان امیدوار بود که به فرج امام عصر ارواحنا فداه نزدیک شده ایم و شاید کمتر از 50 سالی که آیت الله قرهی ذکر فرمودند در همین باره بیان شده باشد ولی هرگز نمیشود به صورت قطعی برای ظهور وقتی معین کرد ،
مثلا عنوان کرد دو سال دیگر ظهور اتفاق می افتد ، چرا که معصومین علیهم السلام فرمودند “کذب الوقاتون”و تنها زمانی میتوان به دقت متوجه وقت ظهور شد که یکی از علائم حتمی مانند خروج سفیانی رخ داده باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

چند نوع حیا داریم؟

خواندن مطلب بعدی ←

مهریه مادی وظاهری حضرت زهرا (س)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *