اهمیت سبزی از منظر طب اسلامی

✅ سبزی زینت سفره

🔸امام صادق (ع) فرمودند که حضرت امیرالمؤمنین (ع) هیچوقت برای او غذایی نمی آوردند مگر اینکه برروی آن سبزی باشد ، زیرا قلوب مؤمنین سبز است و به سمت رنگ خودش کشیده می شود . قلب مؤمن میل به خوردن سبزی پیدا می کند و خوردن سبزی را دوست دارد و این یک امر غریضی است و طبع سالم آن را اقتضاء می کند و طبع سالم چیزی را طلب نکند مگر آنکه آن منافع زیادی داشته باشد و مضراتی هم نداشته باشد.

🔸در روایتی داریم که امام کاظم (ع) وقتی سبزی روی سفره نبود دست نگهداشت و نخورد و سپس به غلام فرمود آیا ندانستی که من روی سفره ای که سبزی ندارد غذا نمی خورم . غلام رفت و سبزی آورد و امام دستش را دراز کردند و خوردند . (این درس است برای ما) . حضور سبزی در سفره و مصرف کردن سبزی جزو واجبات پزشکی و واجبات طب اسلامی و واجبات سلامتی است که ائمه دست نگه می داشت و غذا نمیخورد و می فرماید من سفره ای که روی آن سبزی نباشد نمیخورم .

🔸حضرت امیر(ع) هیچ غذایی برای او نمی آوردند مگر اینکه همراه آن سبزیست ، این برای ما درس است که اهمیت این مطلب را نشان می دهد و اهمیت غذایی در راستای بهداشت و سلامتی نشان می دهد.

⚜امام صادق (ع) فرمود برای هر چیزی زینتی است و زینت سفره سبزی است .
🔸روایتی داریم از پیامبر (ص) می فرمایند : سفره هایتان را با سبزی سبز کنید ، این شیطان را دور می کند ، میکروب و ویروس را ترد می کند . (هم سبزی این خاصیت را دارد و هم گفتن بسم الله)

→ خواندن مطلب قبلی

کف دریا

خواندن مطلب بعدی ←

اهمیت سرکه در احادیث

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *