کرسی و چند فایده بزرگ آن برای سلامتی

فواید استفاده از کرسی در زمستان:
حتما برای شما هم خیلی جالب و شگفت انگیزخواهد بود که بدانید با انجام یک کار ساده و لذت بخش ضمن کسب سلامتی ، می توانید به هم وطنان خود خدمت کنید و از اجر الهی نیز بهره مند شوید. استفاده از کرسی و احیای این سنت حکیمانه ایرانیان

کرسی علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز ، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی شماری را به همراه دارد.

رفع کم خونی:

پاها در زیر کرسی آرام آرام گرم می شود.. در این حالت مغر استخوان که کارش خونسازی است شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می کند.

پاکسازی بدن:

زیر کرسی آرام آرام عروق گشادتر می‌شوند . خون گرم می‌شود . وقتی بدن در حالت افقی است خون راحت تر گردش می‌کند . دریچه قلب راحتر باز و بسته شده . خونرسانی در بدن بهتر صورت می گیرد و مواد زائداز سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌ شود.

تقویت حافظه:

هنگامی که خونرسانی سریعتر می شود خونرسانی به مغز هم سریعتر صورت می‌گیرد و سلول‌های مغزی گرم‌تر و فعالیت‌های مغزی بیشتر شده و موجب تقویت حافظه می شود.

درمان آرتروز رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک با کرسی:

پا دردی ها کرسی برای شماست! وقتی در سرما لباس گرم می‌پوشیم بیرون بدن گرم می‌شود . از درون گرم نمی‌شویم . اما زیر کرسی، بدن از داخل گرم می‌شود . مخصوصا پا ها که گرم می‌شود برای آرتروز رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک فوق العاده عالی اثر می‌ گذارد.

دفع اخلاط اضافه و کاهش قند خون

این گرمی ملایم و تدریجی سودا و بلغم زائد رو از بین می‌بره حتی تاثیرات مثبتی روی لوزالمعده می‌گذارد که برای کاهش قند خون خوب است و در درمان دیابت کمک کننده است.

خواب آرام و راحت با کرسی

کرسی ترشح غدد بدن را تنظیم می‌کند . مخصوصا خانم‌هایی که بیماری‌های دوره ای دردناک و سخت دارند برایشان عالی است . کرسی یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است.

لحاف کرسی:

خود لحاف کرسی هم از جنس نخی و پشمی بوده که الکتریسیته ساکن بدن را دفع می‌کند ضد سوداست و آرامش بخش است .

کرسی، طراحی شده بر مبنای تدابیر تندرستی

بهتر است محیط بیرون کرسی خنک تر باشد و خیلی گرم نباشد. همانگونه که در زمستان ریشه درخت زیر زمین جای گرمی دارد و بالای آن در معرض سرما قرار دارد. – دکتر روازاده

چگونه کرسی درست کنیم؟

از تدابیر تندرستی آدمیان از نگاه پزشکی پارسی، یکی هم توصیه به این است که بدن باید تحت‌تأثیر گرمای تابستان و سرمای زمستان قرار گیرد؛ چیزی که امروزه اصلا رعایت نمی‌شود و چنان در منزل و محل کار از تهویه مطبوع! بهره می‌بریم که معمولا لباس کارمان می‌تواند یکی باشد و در همه فصول، با یک لباس نازک خانگی در خانه به سر می‌بریم!
در طراحی کرسی‌ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است؛ یعنی سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند و نیمه پایینی بدن و به‌ویژه پاها، گرم می‌شوند؛ یک طراحی هوشمندانه! و البته که افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می‌پوشانند….
خوب است به دوستان خود توصیه کنیم از زیادی گرم‌کردن یا سردکردن محل اقامت و به‌ویژه خانه‌های خود پرهیز کنند و بگذارند مادر طبیعت با تغییرات آب‌وهوایی خدایی خود، بدن‌هایشان را بسازد.
فواید این کار و کرسی‌داشتن، بسیار فراتر از صرفه‌جویی در سوخت و انرژی است. کرسی نیز، به‌مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌محور دارد.
چه خوب که کرسی‌هایمان را جایی دور از تلویزیون برپا کنیم و شب‌ها با اعضای خانواده، دور از جعبه فریبنده جادو، با میوه و آجیل دور آن جمع شویم و به هم لبخند بزنیم و گپ‌وگفت کنیم و شعری بخوانیم و متلی بگوییم و از حال هم باخبر شویم که در چنین رفتار رٶیایی، فواید بسیار نهفته است. تندرستی هم‌نشین‌مان باد.(دکتر ناصر رضایی پور)
با یک لامپ ۶۰ وات و یا یک هیتر کوچک تایمردار می‌شود یه کرسی درست کرد البته توصیه می‌کنم حتما حتما نکات ایمنی رعایت شود تا خطرساز نشود. میز کرسی را هم میشود در بقیه فصول به عنوان میز در منزل استفاده کرد .

صرفه جویی واقتصاد مقاومتی

فکر کنید وقتی از کرسی استفاده می‌شود چقدر در مصرف انرژی صرفه جویی می شود؟ . یعنی می‌شود بخاری‌ها رو کاملا خاموش کرد…چقدر از این هزینه های گاز و تلفات گاز گرفتگی کم می‌شود… . چقدر
صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود . آیا این یک جهاد اقتصادی نیست؟

نقل از مجله طب اسلامی

https://telegram.me/t124ir

→ خواندن مطلب قبلی

مضرات دکل‌های تلفن همراه برای سلامتی

خواندن مطلب بعدی ←

مسلمانان عاشق یهود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *