‍ یاری دهندگان امام زمان(ع) قسمت دوّم

‍ ‍ یاری دهندگان امام زمان(ع)

قسمت دوّم

۱_ منتظران
«مفضّل»می گوید:«روزی نزد حضرت صادق(ع) از قائم (ع) وکسانی که در انتظار ایشان از دنیا رفتند، یادی کردیم. آن حضرت فرمودند:«هرگاه قائم قیام کند به نزد قبرمؤمن می آیند و به او می گویند:ای فلانی!صاحب تو ظهور کرده.اکنون اگر می خواهی برخیز و به او ملحق شو و اگر می خواهی همچنان در رحمت وکرامت حق بمان».(8)

۲_ مؤمنان
درباره ی یاری مؤمنان به امام مهدی(ع) حضرت صادق(ع) فرمودند:«ارواح مؤمنان درجنان به زیارت آل محمد(ص) می روند وبا ایشان از خوردنی ها و نوشیدنی ها استفاده می کنند و در مجالس آن ها حاضر می شوند و با ایشان صحبت می کنند تا روزی که قائم ما قیام کند؛ خداوند آن ها را بر می انگیزاند.پس با آن حضرت همراه می شوند ودسته دسته به او لبیک می گویند».(9).

۳_ پیامبران
همان طور که در دوران غیبت کبرا،حضرت خضر(ع) جزو هم نشینان امام مهدی(ع) هستند،در دوران ظهور هم انبیای الهی به یاری ایشان می شتابند که نمونه ی بارز آن ها حضرت عیسی(ع) است که پس از نزول ازآسمان در نماز هم به امام ،اقتدا می کنند.

۴_ ایرانیان
درباره ی ایرانیان ونقش آن ها در ظهور، روایات بسیاری از معصومان(ع) به دست ما رسیده است که در این باره امام صادق(ع) فرمودند:«خوشا به حال طالقان!که برای خدا در آن گنج هایی است؛ ولی نه از طلا و نقره،بلکه مردانی است که خدا را به حق شناخته اند. آن ها یاوران مهدی(ع) درآخر الزمان هستند».(10)

۵_ سپاه ترس
از شباهت های دیگر امام مهدی(ع) به پیامبر(ص) این است که ایشان هم به مانند جدشان به وسیله ی ترس و رعب یاری می شوند. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:
«قائم ما با سپاه ترس یاری و به وسیله ی کمک الهی تأیید شده است و زمین برای او، در هم پیچیده می شود و تمام گنج های خود را برای او آشکار می کند…»(11).

پی نوشت ها :

8.بحار،ج53،ص76.

  1. بحار،ج53،ص97.
  2. بحار، ج51، ص87.
  3. الامام المهدی(ع) ،ص593

→ خواندن مطلب قبلی

یاری دهندگان امام زمان(ع) قسمت اوّل

خواندن مطلب بعدی ←

زیبایی های‌ ظهور امام‌ زمان‌ (عج)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *