پیشنهاد طب اسلامی برای تصفیه هوا و آب

پیشنهاد طب اسلامی برای تصفیه هوا و آب

۱ – نحوه تصفیه هوای منزل در تابستان و زمستان

شهشهانی می افزاید:هوای راکد می گندد، هوای گندیده عفونی می شود و هوای عفونی عامل بیماری و سرطان است. بنابراین در درجه اول باید نخبگان جامعه راه هایی برای کنترل آلودگی هوا در نظر بگیرند اما در خانواده نکته ای که باید به آن توجه کرد استفاده از آب ولرم در حمام است تا گازکلر آب در هوا منتشر نشود.همچنین پیاز متوسط را رنده کنید (پیازی که بوی کمتری دارد ) و آب آن را بگیرید سپس با نصف لیوان عرق نعناع یا دم کرده رقیق نعناع به اضافه یک چهارم لیوان گلاب مخلوط کنید. سپس در ۴ لیتر آب جوشیده میزانی سرکه طبیعی اضافه کنید که رنگ و بو و طعم آن عوض نشود. سپس مواد اولیه را با آب ترکیب کنید و در فصل تابستان از بالا روی همه پوشال کولر بریزید. در زمستان این محلول را کنار بخاری بگذارید (تبخیر سرد یا نیمه گرم ۴۰-۳۵ درجه) .به صورت اسپری نیز می توان از آن استفاده کرد.

این شیوه هوا را گندزدایی می کند و مانع از ورود میکروب به خانه می شود و هوا خوش بو ، سبک و نشاط آور می شود.

این کار حداقل هر ۳ روز یک بار باید انجام شود.

راهکار ساده تر برای پاکسازی هوای منزل این است که یک پیاز را قاچ کنید و شب در ۴ طرف اتاق بگذارید تا میکروب ها را به خود جذب کند.

همچنین برای بیرون رفتن از خانه می توان از ماسک مرطوب که حاوی عرق نعناع و یا محلول های یاد شده باشد، استفاده کرد.

2- نحوه تصفیه آب در منزل

آبی که مصرف می کنیم حاوی کلر و عاملی در بروز سرطان است. برای این که در منزل از آب سالم تری استفاده کنید، آب را بجوشانید (بیشتر از یک تا دو جوش نزند) سپس آب را سرد کنید و به آن میزانی سرکه طبیعی اضافه کنید که رنگ، بو و طعم آن تغییر نکند. از این آب برای مصرف خوراکی،پختن غذا و … می توان استفاده کرد. در زمینه درمان، مصرف نوشیدنی ها و خوراکی ها و … باید به طور کلی سبک زندگی و تفکر مردم را تغییر داد.

→ خواندن مطلب قبلی

طرز تهیه انواع سویق

خواندن مطلب بعدی ←

راهکار ترک سیگار ومواد مخدر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *