غذای دشمنان را نخورید


به این حدیث خیلی دقت فرمایید، خیلی کارگشا و کاربردی است، روایت از وجود مقدس امام صادق (ع) است فرمودند: ” اوحی الله علی نبی من انبیاء “. ” قل للمؤمنین ” توی پیغمبر به مؤمنین بگو سه تا کار نکنید، مواظب باشید سه حرکت در برابر دشمن انجام ندهید. آن سه کار چیست؟ ” لا تطعموا طعام او مطاعم اعدائی، لا تلبسوا لباس اعدائی، لاتسلک مسالک اعدائی “

1_ غذای دشمن را نخورید، طعامی که برای دشمن است. یعنی چه غذای دشمن را نخوریم؟ مرحوم مجلسی اول در شرح این حدیث می گوید شاید منظور شراب و گوشت خوک و این ها است. چون دشمن این ها را حرام نمی داند و می خورد. بعد می گوید خیر، احتمال دیگری هم دارد غذایی که تقویت دشمن است، شاخصه دشمن است. من اگر این غذا را خوردم دشمن تقویت می شود، ترویج فرهنگ غرب می شود، ترویج فرهنگ باطل می شود. غذای دشمن نخورید ” لاتطعموا طعام “. یک وقت می گفتند فلان چیز اگر استفاده شود کمک و هزینه اش به جیب اسراییل می رود. یک وقت غذای شما تقویت دشمن است یا یک آرمی دارد، علامتی دارد که این علامت شاخصه ی دشمن است و دشمن با آن شناخته می شود ، نخورید.

2_ لباس دشمن نپوشید….

خیلی روایت عجیبی است چون آخرش یک جمله ای دارد آن جمله خیلی تکان دهنده است. هر کس این سه کار را انجام دهد، دشمن می شود، ” فتکونوا اعدائی کما هم اعدائی ” دقت کنید خطاب به مؤمنین هم هست و خطاب به یکی از انبیاء، پیغمبر قل للمؤمنین، به مردم، مؤمنین بگو “لا تطعموا طعام اعدائی، لا تلبسوا لباس اعدائی “، این سومی آن هم مهم است .

3_ ” و لا تسلک مسالک اعدائی ” مردم مسلمان و مؤمن روش دشمن هم نروید. روش دشمن چیست؟ دشمن خدعه می کند شما نکنید، دشمن دروغ می گوید شما نگویید، دشمن خلف وعده می کند شما نکنید، دشمن تضعیف می کند ” لا تسلک مسالک اعدائی “.

به نقل از حجت‌الاسلام رفیعی

استانداردهای تغذیه ای سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی را بطور کامل ترک کنید تا دشمن اهلبیت علیهم السلام نشوید.

→ خواندن مطلب قبلی

نقشه ی ۲۵گنج بزرگ دنیا در کلام امام صادق (علیه السلام)

خواندن مطلب بعدی ←

گوجه فرنگی میوه لعنتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *