سفری پر سود از استخاره بد !

_ سفری پرسود و استخاره بد !

مردی در مدینه به خدمت حضرت صادق(ص) آمد و عرض کرد: یابن رسول الله! می خواهم به مسافرتی بروم و به نظرم رسید از شما تقاضا کنم تا برایم استخاره کنید؛ امام استخاره کردند و به او فرمودند: خوب نیست.

مرد خداحافظی کرد و رفت؛ به استخارهٔ امام ششم گوش نداد و به مسافرت رفت، سه یا چهار ماه بعد برگشت، خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یابن رسول الله! چند ماه پیش برای من یک استخاره کردید و بد آمد. فرمودند: بله، الآن هم می گویم آن استخاره بد است. گفت: یابن رسول الله! استخاره کردم که یک سفر تجارتی بروم و شما فرمودید بد است، ولی من به این استخارهٔ شما گوش ندادم و به این سفر رفتم، در این سفر با دادوستدی که انجام دادم، نزدیک ده هزار درهم سود کردم، چرا استخاره تان بد آمد؟

_امام(ع) فرمودند: در این سفر چندماهه که رفتی، یادت می آید که یکبار نماز صبحت قضا شد و بلند نشدی در وقتش نماز بخوانی؟ عرض کرد: بله! فرمودند: سود تجارتت در این سفر حدود ده هزار درهم بود؟ عرض کرد: بله! فرمودند:

هرچه در کرهٔ زمین است، در راه خدا صدقه بدهی، جبران آن دو رکعت نماز قضا شده را نمی کند

سخنرانی استاد انصاریان در شیراز حرم شاهچراغ – ذی القعده۱۴۳۸

(پس ما باید بدانیم که آنچه در آن خیر واقعی هست را فقط خدا میداند و ما باید امور زندگی خود را به خدا بسپاریم و از او مدد بجوییم که در زندگی و معیشت آنچه صلاح است را به ما عطا کند)

افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد

‌‌

→ خواندن مطلب قبلی

آیا سال‌ها و ماه و روزها را شوم و نحس هستند؟

خواندن مطلب بعدی ←

چرا نشانه‌های ظهور همه خشن هستند؟

یک مورد نظر

  • عالی بود تشکر از مطالب مفیدتون

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *