تحولات منطقه ، داعش و مهندسی معکوس روایات و نشانه های عصرظهور توسط دشمنان !! ( بخش دوم )

تحولات امروز خاورمیانه ، حاصل اراده و تاثیر گذاری آزمایشگاهی یک شخص و یک گروه نیست ، بلکه فرایندی است بسیار پیچیده و ذووجهتین با بازیگران متعدد و متعارض که قطعا هم یکی از وجه هایش می تواند با لحاظ رنگ و بوی فتنه های آخرالزمانی شکل بگیرد .

حال با توجه به این موضوعات ، به نظرتان این تخیلی و غیر منطقی نیست که ما تحولات فعلی عراق و مشخصا اقدامات داعش را انقدر سطحی و کوچک کنیم و یک پروژه ی بدانیم که با هدف تضعیف اعتقادات شیعیان به مباحث مهدویت و فریب شیعیان طراحی شده باشد ؟! دشمن صرفا برای تضعیف اعتقادات شیعیان می آید و کشورها و مرزها و افراد و حکومت ها و نظامات بین الملل و امنیت منطقه را با چنین الگوی هزینه زا و پر ریسکی دستخوش تغییرات می کند ؟! دشمن دستش لنگ است و راه های کم هزینه تر و بی دردسر تر و موثر تری برای تضعیف اعتقادات شیعیان ندارد ؟!

این که بخواهیم تحولات و جریان ها و جنبش های عمیق اعتقادی اجتماعی با قدمت ده ها سال که با بازیگری بازیگران و فعالان متعدد و غیر ثابت و در محیط های متعدد و متغیر را حاصل یک طرح و نیت ( یک بازگیر خاص ) بدانیم ، تفکر و منطقی سطحی ، ساده انگارانه است و کسانی که چنین بحثی را مطرح می کنند هم این تحولات را بدرستی تحلیل نمی کنند و آن را بسیار مقطعی و کاریکاتوری می بینند و هم بازیگران این عرصه ، دشمن و اهدافش و نقشش دراین تحولات را بدرستی نمی بینند و تحلیل نمی کنند.

در پاسخ به سوال دوم :
آیا این اتفاق( ایجاد یک جریان فریب کار با توسل به فضای ترسیم شده در روایات ) تناقضی با روایات عصر ظهور دارد ؟

بر فرض قبول کنیم که دشمن با مطالعه و شناخت جوامع اسلامی و روایات عصرظهور ، اقدام به طراحی جریان بدلی نظیر القاعده ( پرچم داران سیاه از مشرق زمین ) یا داعش که در بستر روایات آخرالزمانی حرکت می کنند ، نموده است .
حال با قبول این فرضیه که فرضیه نادرستی هم نیست ، آیا این موضوع موجب خلل در وعده های ائمه در روایات عصر ظهور پیرامون تحولات و بازیگران کلیدی این عصر خواهد بود ؟! آیا موضوع که مثلا داعش ساخته دست دشمن است و با فریب کاری قصد دارد تا خود را جریانی آخرالزمانی جلوه دهد و مسلمین را دچار فتنه و سردرگمی کند ، تناقضی با روایات عصر ظهور دارد ؟!

پاسخ روشن است : خیر ! اتفاقا این موضوع دقیقا تایید کننده همان روایات است . چرا ؟!
چون اتفاقا در همین روایات عصرظهور ، ائمه برای ما ترسیم می کنند که آگاه باشید که :
پرچم های فریب کار( فریب کار در وجهه اسلامی ) و باطلی که اتفاقا عملا حمایت غرب ، یهود و حاکمان حجاز ( بنی عباس ) را پشت سر دارند با هدف فتنه انگیزی میان مسلمانان و ایجاد جنگ شیعه و سنی خروج می کنند . اتفاقا همین روایات می گویند که این پرچم های باطل عملا نقش دیوار دفاعی در برابر قوم بنی اسراییل را ایفا می کنند .

اتفاقا همین روایات هم هستند که مسلمین را از خطر فتنه این گروه ها آگاه می کنند و پیوستن به آنها و یا درگیرشدن در فتنه مدنظرشان را منع می کنند .
حال شما بگویید که الان این روایات با این موضوع که داعش ساخته دست آل سعود و آمریکا و اسراییل است و قصد راه انداختن فتنه مذهبی دارد ، تناقضی دارد ؟!
اتفاقا در این جا روایات درحال نشان دادن یکی از کارکردها و دلایل بیان شدن خود هستند .

از سویی دیگر کارکرد دیگر این روایات در همین شرایط روشن می شود که به شیعیان و حتی سنی مذهبان کمک می کند تا فریب حرکت های بدلی که حتی بنا دارد خود را به دروغ سفیانی معرفی کند نمی خورند . طبیعتا حرکتی که نشانه های ذکر شده در روایات را نداشته باشد ، نمی تواند سفیانی روایات باشد . کما اینکه داعش هم تاکنون وضعیتی نداشته که بتواند خود را سفیانی جا بزند .

اتفاقا مطالعه نمونه های مدعیان دروغین و همین مهندسی های معکوس نشان می دهد که این فریب کاری ها و حرکت های بدلی و ظهور انواع مدعیان دروغین در بستر ناآگاهی های آحاد مردم راجع به این مسایل شکل می گیرد و طبیعتا اگر مردم مثلا می دانستند که قیام یمانی روایات چه ویژگی هایی دارد ، قطعا اسیر فتنه مثلا احمد الحسن الصرخی شیاد در عراق نمیشدند و از همان ابتدای تحرکاتش ناکامش میگذاشتند .

ادامه دارد …

→ خواندن مطلب قبلی

تحولات منطقه ، داعش و مهندسی معکوس روایات و نشانه های عصرظهور توسط دشمنان ! ( بخش اول )

خواندن مطلب بعدی ←

تحولات منطقه ، داعش و مهندسی معکوس روایات و نشانه های عصرظهور توسط دشمنان !!( بخش سوم )

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *