تحولات منطقه ، داعش و مهندسی معکوس روایات و نشانه های عصرظهور توسط دشمنان ! ( بخش اول )

بخش اول :

یک بحثی که این روزها مطرح می شود و شبهاتی را در ذهن افراد بوجود آورده این است که مشخصا تحولات فعلی در منطقه شامات ، شمال آفریقا و عراق و خاورمیانه ، ممکن است دسیسه و توطئه اسراییل باشد تا با مهندسی معکوس روایات عصرظهور ، اقدام به سست کردن اعتقادات مهدویت شیعیان نماید .

در ادامه همین مسئله هم مطرح می شود حالا که اینچنین است پس کسی از احادیث و روایات عصرظهور حرفی نزند و سخنی نگوید !

این بحث دو بخش دارد :

بخش اول به بحث پیرامون بحث مهندسی معکوس تحولات عراق و منطقه می پردازد .

بخش دوم هم به بحث پیرامون چرایی بیان یا عدم بیان روایات و احادیث عصرظهور می پردازد .

بخش اول بحث :

آیا تحولات فعلی عراق و اقدامات داعش می تواند دسیسه دشمنان با استفاده از مهندسی معکوسی روایات عصرظهورباشد که با هدف سست شدن اعتقادات مهدویت شیعیان طراحی شده و اجرا می شود و ….؟؟

پاسخ :
در شرح و پاسخ به این بحث باید بگویم بحث وقوع مهندسی معکوس تحولات و بازیگران عصرظهور، به طور کلی مسئله اشتباه و بعیدی نیست اما ؟!
اما باید مشخص کنیم کنیم که وقتی میگوییم مهندسی معکوس منظورمان دقیقا چیست و این مهندسی معکوس چه ابعادی دارد ؟
خود مهندسی معکوس یک پروژه خاص و جداگانه است و یا مهندسی معکوس بخشی از فرایند پروژه ی دیگری است؟!

از طرفی دیگر این که بگوییم دشمنان برای اجرای طرح های خود با مطالعه و شناخت جوامع هدف اقدام به طراحی پروژه های خود می کنند ، امری درست و منطقی است اما آیا این موضوع می تواند نافی بحث تحولات و فتنه های ترسیم شده در روایات عصر ظهور باشد ؟!

مثال !! در همین کیس القاعده و بن لادن که در بسیاری از جوامع هدفش به عنوان مهدی موعود معرفی شد و همین موضوع رسانه ای شده این روزها یعنی داعش .
شکی در این نیست که القاعده اساسا با توجه به روایات عصرظهور شکل گرفت . از رنگ پرچمشان تا محل فعالیت و خروجشان و حتی ادعا ها و تحرکاتشان و … . چیزی که در عمل هم مشخص شد این بود که این حرکت فریب کارانه با شناخت صحیح از مخاطبان هدف خود توانست عده ی زیادی از مسلمانان در سراسر جهان را فریب دهد و به اسم جهاد و برپایی خلافت اسلامی و ظهور مهدی جذب و روانه خاورمیانه بکند . موضوعی که هم اکنون در حال رخ نمایی در شامات و خاورمیانه است . اما :

آیا می توان گفت که شکل گیری و تحولات ریشه دار مربوط به القاعده که اکنون مشخصا خود را به عنوان داعش خود را نشان داده است ، از اساس صرفا با هدف تزلزل اعتقادات شیعیان طراحی شده بود ؟!
آیا این اتفاق ( ایجاد یک جریان فریب کار توسط دشمنان با توجه به روایات ) تناقضی با روایات و نشانه های ذکر شده در عصر ظهور دارد ؟

در پاسخ سوال اول:

ما از تحولاتی صحبت می کنیم که سرنخ هایش نه به ۱ سال و ۲ سال قبل که بلکه به بیش از دهه ها و چه بسا به قرن ها پیش باز می گردد . از تحولاتی صحبت می کنیم که نه در یک شهر و روستا و کشور بلکه در منطقه وسیعی از جهان رخ داده و در حال وقوع و پیشروی است .
از تحولاتی صحبت می کنیم که بازیگران بین المللی و دولتی و غیردولتی متعددی درگیر آن بوده و هستند و برای اثر گذاری بر آن تلاش کرده و می کنند .

از تحولاتی صحبت می کنیم که روابط بین الملل و نظامات بین الملل را دستخوش تغییرات کرده ، تحولاتی که یکسرش در ۱۱ سپتامبر و برج های دوقلو نیویورک است و سر دیگرش درافغانستان و منابع طبیعی سرشارش و یک سرش در تامین امنیت انرژی دنیا و تصاحب چاه های نفت عراق و خاورمیانه ،یک سرش در مدارس علمیه پاکستان و عربستان و یک سرش در کارتل های عظیم صهیونیستی ، یک سرش در ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و پروژه خاورمیانه جدید آمریکا و تجزیه کشورهای این منطقه به کشورهای کوچکتر و به زیر کشیده شدن نظام ها و حکومت های حاکم و یکسرش در تامین امنیت و تضمین سروری اسراییل در منطقه است .

ادامه دارد …

→ خواندن مطلب قبلی

دعای امام زمان برای مؤمنی که بعد از ذکر مصیبت کربلا برای فرج دعا کند

خواندن مطلب بعدی ←

تحولات منطقه ، داعش و مهندسی معکوس روایات و نشانه های عصرظهور توسط دشمنان !! ( بخش دوم )

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *