بدترین افراد در تجارت چه کسانی هستند؟!

ویژه تجارت

عِدَّهٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُعَاوِیَهَ بْنِ وَهْبٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:

یَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ عَضُوضٌ یَعَضُّ کُلُّ امْرِئٍ عَلَی مَا فِی یَدَیْهِ وَ یَنْسَی الْفَضْلَ وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ لا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَیْنَکُمْ (البقره: ۲۳۹) و یَنْبَرِی فِی ذَلِکَ الزَّمَانِ قَوْمٌ یُعَامِلُونَ الْمُضْطَرِّینَ هُمْ شِرَارُ الْخَلْقِ.

امام صادق علیه السلام فرمود:
زمانی پر از گرفتاری و ستم بر مردم خواهد آمد که هر کسی [فقط اصل] سرمایه خود را با [چنگ و] دندان نگه می‌دارد و به گرفتن سود آن امید ندارد!
در حالیکه خداوند متعال فرموده است [در معامله]سود ما بین خود را فراموش نکنید[یعنی به فروشنده سود هم بدهید] در آن زمان گروهی پیدا میشوند تا با افراد مضطر معامله کنند(تا سودی به فروشنده نرسانند)و این ها بدترین مخلوقات هستند!

برخی پول و سرمایه خود را نگه داشته‌اند برای خرید از کسانی که مضطر شده اند و به دلائل مختلف مجبور هستند بدون هیچ سودی، کالای خود را زیر قیمت یا بقیمت خرید بفروشند!

برخی هم با محاسبه ی خود وقتی اصل پول فروشنده را میدهند برای دادن سود به فروشنده، بهانه تراشی میکنند و فکر میکنند همین که پول اصل مال را پرداخت کرده اند مسولیتی ندارد و یا زمانی بدهی شخص را میدهند که بدانند تورم و گرانی ها امکان سودبردن از خریدار را صفر کرده است!

تجارت اگر با آداب و احکام اسلامی انجام نشود خطر نابودی دین و دنیای انسان را دارد.این دو دسته بنابر فرمایش معصومین علیهم السلام بدترین مخلوقات هستند.

مراقب باشیم دینمان را نفروشیم

→ خواندن مطلب قبلی

چند عمل ساده برای چند برابر کردن ثواب نماز!

خواندن مطلب بعدی ←

ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻭ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠّﻪ (عج)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *