اصلاح باورهای غلط به نام مقابله با سنگ کلیه :

اصلاح باورهای غلط به نام مقابله با سنگ کلیه :

در باور مردم عامی چنین است که در صورت خوردن آب و مایعات فراوان ( مایع درمانی ) باعث عدم تولید سنگ کلیه میشود و یا گروهی بالعکس می گویند اگر روزه گرفته شود سنگ ایجاد میشود ؟
و لیکن در طب سنتی اعتقاد غلط عامه مردم را چنین اصلاح می کند:
فراوانی مایعات آبی خوردن ( یعنی تولید خلط بلغم غیر متعارف و چروکیدگی کلیه بر اثر تماس با آب زیاد ) باعث ایجاد سنگ در کلیه ها میشود و برعکس روزه گیری موجب شکسته شدن سنگهای سوداوی و بلغمی میشود و لذا در طب سنتی این باور وجود دارد که خوردن آب فراوان ( آب درمانی ) به همراه غذاها ، سنگ ساز هستند و ورم ها تولید می کنند و به این دلیل است که در فصل زمستان که بلغم خون زیاد میشود و کلیه ها سرد میشوند وورم کلیه ها بیشتر میشود نتیجتا” نشت رسوبات خلط سودا مضاعف میشود . وبه جای آب زیاد خوردن از شربت عسلاب با افشره لیمو ترش توصیه موکد است .

به عبارتی ساده تر : افزایش خلط بلغم با سردی بیش از حد خودبه کلیه ها آسیب می رساند افراد مزاج بلغمی افرادی هستند که کلیه هایشان آب بدن را به قدر کافی از بدن دفع نمی کند و آب در فضاهای بافتی آنها مثل شکم بیشتر دیده میشود و انسان حالت پف آلود میشود و وزنش زیاد میشود و احساس سرمای زیادی در بدن ( نسبت به سایر بدن مردم ) پیدا می کند و بافتهای شل و ول پیدا می کنند و این افراد آب در زیر پوست شان به راحتی پیدا میشود و کلیه این افراد زودتر از دیگران تخریب شده و دچار ناراحتی کلیوی میشوند و در مجموع افراد بلغمی مزاج بایستی بطور مستمر در چکاب آزمایشگاهی مجاری ادراری و کلیه ها قرار بگیرند .
مواد غذایی و روشهای مفید برای کلیه ها :

جامت از ساق پا برای درمان بیماری های کلیه و مثانه ، خوردن سبزی جعفری گرم کننده کلیه ، عناب کاهنده درد کلیه ، میگو گرما بخش کلیه (دیر هضم است ). فلفل سیاه (در سرد مزاجان موجب حرارت کلیه است) ، همه انواع کباب ها دارای مزاجی گرم و خشک بوده و گرم کننده کلیه ها بوده ( و لیکن خوردن آب پس از کباب بویژه پس از کباب ماهی بسیار مضر است )، پنیر تازه مقوی کلیه ها ( و لیکن دیر هضم و بهتر است که شب هنگام پنیر با گردو مصرف شود) ،خوردن تخم کدو رافع لاغری کلیه هاست . گیاه و یا شربت آرتیشو ( کنگر فرنگی ) ، کلیه و مثانه را گرم می کند ، نخود سبز پاک کننده و گشاینده منافذ کلیه ها است و کسانی که دارای زخم مثانه هستند با زیره مصرف نمایند ، خوردن گوشت کبوتر مقوی کلیه ها است ( لیکن برای افراد کهنسال کیموس بالائی دارد نبایستی گوشتش مصرف شود )

→ خواندن مطلب قبلی

شراب حلال منسوب به امام رضا علیه السلام

خواندن مطلب بعدی ←

اصول یک حمام خوب

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *